2012年6月19日 星期二

心中光明

菲菲自小患有視網膜色素退化,暫時醫學界中的一個不治之症。患者既視網膜會不斷退化直至失明。一個好恐怖的病,不過已經伴隨菲菲幾十年了,我都習慣了。你問我怕不怕,我不敢說完全不怕,不過好在呢個係一個慢性病,由100至0係有一段時間的,總算會讓我適應。

當我只有幾歲時就發現有此眼疾,仲要係不治之症,都係一件幾嚇人的事。不過菲菲真係樂觀底,打從小時候已接受自己患病,一般人不會察覺,不過現在視力已大不如前,很多人都知道菲菲睇野唔清楚。噢!我要更正!唔係唔清楚,係唔夠多!點解我咁講?菲菲只有百零度遠視同少少散光,響 focus 呢一部份絕對比大部份人優勝,我可以不載眼鏡照常活動、閱讀、工作等等 (事實上菲菲只有太陽眼鏡,哈哈!)。不過我既視線範圍比一般人少,可能只有九份之一吧。打個比喻,將一般人的視力分成九宮格,菲菲只看到中間的一格,就係咁。

正因為菲菲視線範圍比一般人少,生活上我比別人提高警覺。記得有朋友問我會唔會唔見電話 / 銀包 / 鎖匙之類,怕不怕被人偷野之類?老實講,聽完真係覺得好好笑!正因為我看不多,我D貴重野用完會即時收好,唔會懶型咁一邊食飯一邊 show 電話,通常呢D人先至會唔見電話。Touchwood 我未試過唔見野,因為我心水好清,所有物品用完放左響邊我一定記得。之於偷野,更加無可能,正因為我時時刻刻都會將貴重物品收好,要偷都偷個容易D啦。

菲菲自信係一個觀察力好強的人,不過好多人都唔信,因為佢地視力比我好,以為我睇唔到就判斷唔到。唔好意思,觀察力強唔強,係用心而唔只係用眼。睇到但係分析唔到,即係唔識觀察,我單憑好小既動作、講說話的語氣、場面、人物等等,已經觀眾左好多野出黎。最初老公都唔相信,經過多次佢誤信別人,再由我提出疑點之後,佢先至心服口服,仲以為我有特異功能,哈哈!無計啦,我幾歲開始就面對呢個殘酷的社會,自小就知咩叫人情冷暖 (有部份長輩親戚會以整古我為樂,你話呢D係咩世界?),如何去辨別一個人有咩動機,已經成為菲菲的「眼晴」,眼晴看到的往往不是事實,用心去體會才瞭解得深入。

眼前光明一片當然好,但是讓我再選擇一次,我都會選擇心中光明,看不到的永遠比看得到的多,細心回味,我的人生比很多人都豐盛!


沒有留言:

張貼留言