2012年6月20日 星期三

水可載舟,亦可覆舟

早年老公初初出黎自立門戶做風水師時,招收左一批舊友做學生,其中一位叫 L君。L君係一個好鐘意交朋結友既人,咩人咩話題都吹得一餐,仲有本事自己棟篤笑咁講幾粒鐘唔駛抖氣,未見人先聽見佢把聲。L君家境中上,成三十幾四十歲人都冇正真打過一份工,「正職」係陪亞媽飲茶食飯玩股票,幾十年都係遊戲人生咁過。唔知點解,菲菲對冇打過工或做過生意既人存有偏見,認為佢地對社會冇貢獻之餘,對自己既人生都冇咩貢獻,彷彿係一個未長大的細路一樣。

L君做咩玩咩都喜歡聯群結黨,當年來學風水八字時,都帶過不少朋友來當學生,和介紹了不少風水和八字客戶給我老公。老公好器重呢位學生,因為初初做全職風水師,必須靠相熟朋友介紹才會有生意,L君正好幫上了很大的忙。

L君好鐘意成為眾人目光焦點,常常語出驚人,又喜歡作弄人,仲會帶動他的粉絲去集體欺凌他不喜歡的人,尤其喜歡欺負不去當他粉絲的人。好一個「順我者昌,逆我者亡」的風範呀!單憑呢點,菲菲對 L君一直存有戒心。之前有同老公提起過,叫他提防,但老公要靠他搵食,冇理由走去得罪佢,仲會處處維護佢。呢D係人之常情,菲菲理解,但並不能完全認同。

學風水八字不是一門簡單的學問,老套D講句真係要有返多少慧根先至學到。L君人是聰明的,學得也很快,很快就成為得意門生,我老公仲成日帶住佢周圍去睇風水,「師徒」二人如魚得水,樂也融融。

但是兩年過後,問題就出現了。L君帶來的學生大多數都不能完成基本課程,一些人因有得玩就缺課,缺一兩堂就追不上進度,因而放棄了。另一些人本著「玩玩下」的態度來上課,毫不認真,漸漸亦追不上。亦有一些人,只為和 L君多個玩樂的場所,就借上課為名,其實在課堂上大講爛GAG,打亂了上課的進度。

我老公作為一位盡責的老師,怎會容許這些事發生?所以就和 L君詳談,希望情況有所改善。之前菲菲提及過 L君係一個未長大的細路,比人話佢掛住玩唔正經上課,L君當然唔高興,於是佢私底下叫他的朋友不要再來上課了,一時之間,老公建立左幾年的學生流失了接近七成,好大的影響呀!仲有,L君介紹過來的客戶,全部都流失了。

之前老公器重佢,除左係佢聰明之外,亦都因為佢為公司帶來不少生意,是不能得罪的「老細」。但當 L君覺得呢度唔好玩的時候,就會帶哂成班人走,公司曾經一度陷入困境。老公曾經為呢件事唔開心左好耐,幾經辛苦終於可以再建立新的學生和客戶,不過吸取左呢次教訓之後,佢明白不可以將所有雞蛋放在一個藍子的道理,不會讓任何一個學生「坐大」,以免歷史重演。

我老公用左2年去上左寶貴一課,明白到養虎為患是甚麼道理。雖然教訓是慘痛左D,總好過白交學費咩都領悟唔到。

最近,我和老公在宗教上的師傅剛收了一位「高徒」,不論性格、背景、行為等等和 L君幾乎完全一樣!更不謀而合的是,那位「高徒」為師傅帶來不少新弟子,所以師傅對他愛護有加。「高徒」囂張的程度不比 L君遜色,我和老公看在眼裡,彷彿幾年前的故事又在重演一樣。

老公終於明白當年菲菲的心情,當時菲菲冒死勸諫卻踫了一鼻子灰,如今老公想提醒師傅但卻無從入手。算吧,我好明白而家同師傅講咩都唔會有用,因為「高徒」現在是最有貢獻的人物,加上得罪「高徒」等同自討苦吃,我都鼓勵老公不要多事。我們只會在旁扶持,希望到「高徒」原形畢露之時,師傅仍有我們這些忠心弟子為他分憂。

6 則留言:

  1. 你好,初次留言。
    很喜欢你写的东西。Nice blog!

    回覆刪除
  2. 我想學啊!(其實一直都有d興趣)

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈~ 想學八字定風水?

      刪除
    2. KK︰
      不如你SEND個EMAIL比我,我問下老公幾時開班之後比D詳細資料你好嗎?我的電郵是︰violakhwong@gmail.com

      刪除