2012年6月16日 星期六

鬼話連篇

菲菲又再挑戰另一條底…線,就係講成長課程。點解菲菲話係一個挑戰呢?因為︰(1)上過或帶領過成長課程既人多得很,(2)菲菲只上過商業式既變種成長課程,我冇真正上過原汁原味既成長課程,但接觸很多上過及帶領過的人,(3)菲菲要講既好多人都唔啱聽…

菲菲響2005年上過一個以商業為主題既體驗式課程,目的幫助生意發展,同時培養營商既種種 soft skills (例如︰毅力、發揮卓越、帶領團隊、溝通能力、營商智慧等等不能盡錄)。我地一樣有 workshop,一樣有上山下水 (我真係徒手爬過懸崖同瀑布),一樣有大型慈善活動,一樣有褒獎同畢業。形式同成長課程差唔多,但係主旨不同。

菲菲上呢個課程,講得最多既係︰卓越、可行性、目標、集中 (focus) 之類既字眼。課程中的三個月雖然辛 (每日訓最多4粒鐘),但不苦。完成課程之後真係對生意同工作有好大得益,菲菲既朋友都覺得我進步左,同埋時不時都會繼續上短期課程去增值自己,學習已成為菲菲既習慣。普遍黎講,無論上過或旁觀既人都對呢個課程持正面態度。因為我地呢班畢業既同學就係最好既證明。

菲菲早在1996接觸成長課程,玩過N咁多次 guest event,身邊亦有不少人讀過 (我老公都係九十年代讀成長課程),但係始終吸引唔到菲菲去試。點解呢?其實九十年代既成長課程都真係幾好,當時導師同 senior 既質素都唔錯,畢左業既學員都擁有積極正面既態度。不過千禧過後就每況愈下,好多 senior 係冇正職,係全職義務去「服務」。講好聽D係付出,難聽D係只可以做「課室英雄」,出左課室就冇左人生意義,即係活在虛幻之中。

本來九十年代菲菲真係有考慮過上成長課程,當時菲菲的好友邀請我去睇佢畢業 (即係我既 guest event 啦),佢話在課程內認識左一位男士,仲開始拍拖添,叫我黎睇下喎。菲菲當年青春少艾,追求者眾,對於呢D賣點不感興趣,不過當係去支持下佢啦。點知佢一畢業出黎果刻,好興奮咁同我講佢接受左個男士既求婚!唔係呀?識左唔夠三個月就結婚?大家瞭解清楚未呀?友人好堅持,話課程中令彼此瞭解好深,所以認定對方係終生伴侶。既然係咁,我除左「恭喜」之外,就係開始忙於為呢位好姊妹籌備婚禮兼做埋伴娘啦。

結婚之後唔夠三個月,男女雙方都從課程既熱情中冷卻下來,走回自己人生原來既路。明顯地,大家係黎自兩個世界既人,有不同既思想同價值觀,照常黎講唔好話結婚,連拍拖撻唔著。過左三個月既「婚姻」生活之後,佢地決定離婚。呢件事令菲菲對成長課程產生左戒心,點解上完一個課程會令人迷失過以前?仲要比幾皮野入去比 senior 插,點計都唔化算喎。所以當時菲菲暫時擱置左呢個諗法。

之後不斷有好多朋友都上成長課程,不斷有人邀請我去睇畢業。睇得越多,就越唔想接觸。個個朋友都係咁既模式,上果陣好興奮,廢寢忘餐都要支持 buddy,有D甚至有工都唔返走去做慈善活動,有好多人無啦啦拍拖結婚之後離婚,又有人辭左份好 pay 但冇乜「意義」既工去做冇 pay 但好有「意義」既 senior,一心諗住幫人點知自己連開飯都成問題。咁既情況,你叫我點敢上呀?

And then,上完課程就滿口鬼話,開口埋口就︰Draw,受害,唔夠付出,不負責任之類,聽得多個人都唔慌正面得去邊。識得少少 NLP 既人都知,呢D字眼少講為妙,少諗為上。越講得多諗得多,個人就會有所偏向,在菲菲既角度,同慢性自毀冇咩分別。

成長課程事實上係有好既一面,對於未成長既人黎講係一個好好既體驗。只要 senior 係真心付出為學員好而唔係想做「課室英雄」的話,呢幾皮野係值回票價的。

沒有留言:

張貼留言