2012年6月11日 星期一

傾下計,都要諗下計

菲菲遲結婚遲生仔,有朋友大我幾年,對孖仔都已經二十歲,我個大仔仲讀緊K1,有排都未甩身。一直都好羨慕早結婚早生仔既朋友,因為正常黎講我應該係捱多幾年就可以甩身。原來,事實並非如此。

世事就係咁得意,往往都係「你睇我好,我睇你好」。我朋友反而後悔太早生仔,當時年少氣盛唔識教仔,亦都唔想教仔。一心諗住兩公婆打份工,湊仔交比工人做,教仔就交比學校做。咁耐以黎佢都好少有真正既親子活動,到近幾年大孖犯事入獄,細孖仲係吊兒郎當,中五又畢唔到業 (而家想讀返都讀唔到,轉左三三四),工作又做唔長,母子之間又溝通唔到,佢先至慨嘆當年冇好好管教對孖仔,先至攪到而家難以改變既情況。

佢好鐘意同我D仔女玩,因為覺得佢地好乖 (我唔係自己讚自己呀,真係好多人都讚佢地乖~ 呵呵!)。所以佢覺得當年應該好似我咁放棄工作,將全部時間比哂屋企,起碼自己有努力過,唔駛而家咁後悔。安慰既說話菲菲真係唔識講,不過二十歲都仲有得救既,不過唔係自己教,係比人教。亞媽講左廿年都聽唔入耳既說話,唔會突然之間會聽得入耳。同時我都有留意佢地既溝通方式,大家都唔會聽完對方講野就要表達自己既意見,咁既方式我相信唔會好有效。只會加深大家既磨擦,對互相瞭解係冇幫助。

做全職媽媽都唔一定教得出好仔女,真係好考媽媽既耐性、愛心同埋本質。菲菲曾經以為學左咁多野,唔做野走去湊仔好浪費,幾年過後,我先至發現教育一個小朋友,媽媽既素質真係好重要。雖然我係兜個大圈讚自己,不過事實上,要真正瞭解自己既仔女,要佢地肯將我地當為朋友,溝通技巧、基本既心理學同NLP都唔少得。仲要識D性格學,知道小朋友係咩性格,響溝通上先至可以得心應手,免行冤枉路。

在真正得到小朋友既信任之後,先至有機會同佢地講道理。人係一種好奇怪既動物,只要佢 LIKE 你,你講乜都係入耳D,如果佢唔 LIKE 你,望下佢都有罪。所以建立信任既關係係比教乜教物更重要。同埋做媽媽警覺性要高,每當小朋友唔想再溝通落去既時候,一定要識停。再講落去只會令佢地討厭。要將話題拉返遠同拉得夠軟,等佢地唔再刻意防範時找出佢地唔願意溝通落去既原因,解決左個原因先,先至可以繼續入正題。呢D野,講就真係好容易,邊個唔識講,不過做起上黎係要有高EQ先至得。好在菲菲響職場訓練多年,EQ都有返咁上下,到現時為止都仲應付到。希望之後既日子唔好太難HANDLE啦。哈~

沒有留言:

張貼留言