2013年6月13日 星期四

留客

每個行業都競爭劇烈,加上經營成本不斷上漲,個個老細都希望營業員能夠為公司搵多D生意。既然每一間公司都有相同的期望,SALES們就要不斷鞏固現有客戶,同埋開拓新客戶先至搵到食。

鞏固現有客戶,係極重要的。要找一個新客,不是一件容易的事,加上現在 customer loyalty 越來越低,客人好容易流失到其他競爭對手。若現有客戶流失得快,對公司的穩定性有好大影響。如果要保住最基本的飯碗,穩定客源好重要。有固定客源,就容易在客戶身上加單加碼,比起搵新客來得容易。當然,舊客加單的佣金可能不夠可觀,但勝在易做呀!如果個個客都肯加碼,積少成多都幾和味。

要找一個新客,要由建立關係開始。客人點解要揀你唔揀其他人,一係你公司的產品或服務好獨特好了得,客人點都會黎搵你。如果未達如此神級境界,客人信你先至會幫襯你。要令客人信任,就要讓客人覺得你專業同誠懇。專業呢方面,要自己多下苦功去鑽研,誠懇嘛,就要啄磨一下人與人之間的相處之道了。下下報喜不報憂,並不是最佳方法。客人唔係傻仔,佢地都識得咩叫有利有弊。問題係你識唔識得同客人分析,令佢地搵到最佳的平衡點。

客人拒絕你,一係佢根本沒有此需要,一係佢地未搵到一個合適的方案,所以未能下決定。比人拒絕,係做SALES的基本情況,如果每一單傾親都中,就唔駛出高佣去請SALES啦。做得SALES就預左比人 reject,好小事姐。失敗乃成功之母,知道點解比人 reject,下次改善一下溝通技巧,或者搵過一批更合適的客戶群,有助提高成功率。

好多sales就係因為搵錯客戶群而常常踫壁,硬生生磨掉自己的鬥志。仔細地想一想,真正的潛在客戶在哪裡,先至出力去掘,好過相信某些「腦細」所講︰「係人都做到你的客戶。」。呢句野只係佢心中不切實際的願望,同事實係絕對不符的。

搵客,要努力之餘,仲要有智慧。

2 則留言:

  1. 要客人相信你,不是一般的容易~

    回覆刪除
    回覆
    1. 要客人信你,首先係你要信自己。如果客人問你問題時,有半點猶豫或比人嚇窒左,就會影響客人對你的信心。

      我有些偏方,不是人人可用。有些客人自以為是,佢可能係某一方面有料,但對你賣緊的東西其實唔係太熟時,我會大到個客盡,擺明好似唔做佢生意咁。有部份鐘意寸寸貢的客係會BUY的。

      當然,出手之前,你要摸得準個客係咩來頭,咩係佢虛位,先至有得「乘虛而入」。

      刪除