2012年7月7日 星期六

Sales 的天份

在宗教活動上遇見N小姐,之前佢鐘意纏住我老公,而家佢唔知點解鐘意纏住我。昨日N小姐一出現,就拉住菲菲講過不停,但係講黎講去都係三幅被。

N小姐響天后做地產經紀,佢知道我之前 (十幾年前!) 都做過地產,所以問我有關工作的事。佢老細呢排照佢肺,比最後機會佢,話做唔到單就要拜拜。N小姐做左地產差唔多一年,好似只係開左3張單,佢老細而家先至比最後通牒佢,算係仁至義盡了。佢老細話佢做事不懂分緩急輕重,日日埋頭苦幹好似好勤力咁,但係咩成績都冇,日日白逗人工。N小姐好苦惱,佢真係沒有工作的智慧,完全唔識得分邊D係重要邊D係唔重要,簡單D講係成日做埋哂D無生產力的事。

菲菲問左佢幾個問題 (其實係 coach 緊佢去自己發現問題),原來佢係唔知d客點解要買樓,平時只係根據客人提供的表面資料去搵盤比客。咁做當然唔成功啦!每個客人買樓都有佢自己的原因,如果找不出呢個真正原因,經紀又點擊中客人的購買意欲?再者,N小姐只係不斷帶客睇樓,根本無把握去 try closing。睇樓過程又冇留意客人的反應,佢連個客鐘唔鐘意層樓都唔知!如果我係佢老細,會選擇即時炒左佢。原因好簡單,佢冇做 sales 的天份,無謂浪費大家的時間、感情和錢!

做 sales 最基本係觀察力強,客人唔會一五一十咁講哂自己d野出黎,要瞭解客人的真正需要,真係要靠觀察同揣摩。Sales 可以懶,可以講野唔叻,只要你知道個客想要咩,響適合的時候比到客人,再收窄客人的選擇範圍和時間,就會好快成交。我見過好多沉實的 sales,佢地一係唔出聲,一係就一鳴驚人,只要佢地一出手就會成交。反而d口水多過茶的 sales,會令客人喪失思考空間,客人就無法下決定。

N小姐係冇呢方面的天份,而且觀察力呢D野唔係一教就識,唔明就係唔明,絕症也。叫左佢幾次轉工,佢堅持唔肯,就係要證明自己有能力。我唔否定佢有某方面的能力 (至少佢係勤力的,不過腦筋唔靈活罷了),但係佢唔瞭解自己有咩強項同弱點,係要去做自己最不擅長的工作,咁就想「發圍」?似乎係妙想天開喎!

N小姐的工作如意與否,菲菲並不關心。只希望佢唔好再搵我講佢工作的事,都係浪費緊大家的時間!

4 則留言:

  1. 其實好多做SALESMAN的人都無做SALES的天分,只不過城市轉型了,太少勞工密集式工作,大部份工作都和銷售有關,只有濫竽充數吧。

    回覆刪除
  2. 唔識SELL野要做SALES其實係一件好痛苦的事呢…

    回覆刪除
  3. 嗯,我反而覺得,出來做事,無時無刻都在當老SALE.
    在外SELL客,回公司SELL老板,不過當然最重要是,要SELL任何人前,SELL掂自己先.如果連自己那關也過不了,那就別旨望別人會BUY你了.XD

    回覆刪除