2012年6月13日 星期三

警告信

打工仔個個都唔會想收到警告信,同敲起喪鐘冇咩分別。

菲菲既朋友,有好多都會請家傭。家傭一般都係來自印尼或者菲律賓,佢地響家鄉既生活環境同節奏同香港好唔同。唔知點解,好多朋友都喜歡請新來港工作既外傭,因為覺得佢地純品D,唔會咁容易同僱主攪作對。不過經菲菲幾年來既觀察,似乎打錯左個如意算盤。

菲菲偏好已在港工作一段時間既外傭,因為佢地熟悉香港既生活環境,亦都適應左香港急速既生活節奏,唔需要太多時間去磨合。請新來港外傭既朋友,成日抱怨外傭蠢、慢手慢腳、咩都唔識、粗心大意等等,其實請得個未黎過香港打工既人,係唔係需要比返D時間佢去適應呢?唔係一落機就好似女超人咁乜都攪得掂掛?仲有好多初黎步到,佢又唔敢比傭主知佢咩都唔識,唯有膽粗粗做左至算,加上言語不通,好多時爭拗就由此而起。

友人的外傭昨日遺失了八達通,加上之前打爛左好多野,友人決定比封警告信佢,希望佢以後醒醒定定。其實將心比己,自己響工作上成日做錯事比傭主鬧,心中除左唔開心外,必定有一定程度既壓力。作為傭主見自己再犯錯時終於忍唔住出左封警告信,你估會產生咩效果?請記住,好多外傭知識水平有限,處理壓力能力有限,呢封警告信好可能會適得其反。

菲菲每次帶外傭出去,朋友都好羨慕我D工人好幫得手。背後我花左幾多心機同佢地溝通同建立感情佢地又知幾多?我既2個工人,都話我係好老細,唔會郁D就鬧,會當佢地係一家人。我又會教佢地解決問題既方法,做錯事唔會即時鬧,會等佢地驚完之後教佢地下次點做好D。每次都係好小好小既事,不過日積月累,我地慢慢建立左良好關係,佢地都唔想出去再搵工,怕遇到衰僱主。

有位導師講過︰「沒有九流員工,只有九流老細」。呢D道理不但可應用左職場上,亦都可應用在外傭上。各位有請外傭既朋友,共勉之。

沒有留言:

張貼留言