2015年6月13日 星期六

裁培小孩

今年很不錯,身邊有不少朋友的小孩,在小一派位都獲派第一志願,大家都非常開心。但開心了不到一星期,壓力也開始來了。

有朋友發現獲派的小學水平太高,現在要努力補習去應付小一的進度。有朋友發現學校要求小孩必須有一體一藝,除了比錢上課買衫買器材之外還有評估云云。又有朋友發現書簿費和雜費都不菲,有點失預算。

我覺得好奇怪,家長們唔知一般的「好」學校都係咁咩?要學生出類拔萃,總要付一些代價吧。

另外,今日遇到一位家長朋友,佢個女同我大仔都係小一生。佢個女讀一線小學,媽媽大嘆好辛苦。不過呻辛苦的潛台詞係佢個女好叻,英文又好,課外活動又勁云云。我應亞仔要求 cut 哂所有課外活動,所以我唔辛苦又冇嘢可以 show off。呢位家長好震驚,佢話我個仔已經唔係讀一線小學,學業唔夠人爭,仲要冇課外活動,認為我在摧毀亞仔的前途。

講真,我絕對唔認同佢的諗法。我見盡太多有知識但冇思想的人,呢啲人比文盲更可怕。如果要我將小朋友變成倒模式填鴨,令佢失去自我,同扼殺佢未來有咩分別?

我相信有好多人唔認同我,唔緊要的。沒有一個方式是絕對正確,我只會找尋更加適合的模式。我心中自有裁培小孩的策略,但絕不是一般人正在採用的方式。因為,我知道過於控制和催谷,係會有反效果的。

3 則留言:

  1. 我同意你的做法,但你也要有他以后可能去外国/外地生活的心理准备。

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈!真係好,有知音人!

      其實我都唔介意佢將來會在外地發展,雖然會不捨得,但我不會以我的眼界去局限他的發展。

      刪除
  2. I totally agree with you. As a parent, the most important thing to do for your kid is to create a nurturing environment where they feel like they can thrive and develop into confident, independent, and caring adults. Most of the parents in HK don't know what they are doing but just comparing their children with the others!! You are indeed doing the right thing.

    回覆刪除