2012年7月14日 星期六

對人歡笑背人愁

應大古惑兄的要求,寫下 sales 辛酸史先。

做銷售行業最辛酸就係冇數,冇數除左有工作壓力之外,仲有經濟壓力。某D行業,sales 係要自僱的。點解要自僱?因為不用比底薪也。呢一類 sales 如果冇生意就冇收入,你話幾大壓力呢!一般公司不提供客戶來源的行業都鐘意叫 sales 以自僱形成「合作」,好聽D就係打自己工,事實上係公司可以「無本生利」。

另一種辛酸就係唔識做。唔識做的意思係,公司拋你出大海,由得你自生自滅,點 call 客又唔教,點跟客又唔教,遇到問題老細又幫唔到你手。好多老細以為 sales 係免入油的自動波,唔需要 input,只求 output。如果經驗唔夠,EQ 唔夠同埋膽量唔夠都做唔到。如果老細係技術出身,對市場觸覺唔敏銳,只因一門技術就創業,諗住請人返黎就識 sell 的話,對老細同 sales 黎講都係一個悲劇。

亦有一種辛酸係,老細好肯教,不過只識得用佢個人成功的方法硬塞比 sales,對於整全的 sales management 同 sales training 係冇概念的話,真係要人夾人緣先至得。成功的經驗當然好重要,不過每個人的性格、做事手法、承受壓力程度等等都有不同。不可以用個人成功的「方程式」去迫別人跟從,同一句說話出自唔同人的口,都會有唔同效果啦,又點可以迫人 copy 呢?

Sales 辛辛苦苦 sell 左張單返黎,係要 fulfill 的。如果公司內部其他部門不能配合,導致 sales 不能 fulfill 客人的要求的話,仲大鑊過 sell 唔到單。我相信做廠或技術行業的人最常遇到呢D問題,拆彈拆到傻。服務業都時常出現呢D問題,就係 sales 比左個客人一個錯誤的期望,或者客人想像力太高,到服務效果與期望不符時,後果都可以好嚴重。

講住咁多先,有機會再深入探討。

4 則留言:

  1. 我幾種辛酸都啃過,算不算功德完滿?XD

    回覆刪除
    回覆
    1. 功德完滿後,修成正果未?XD

      刪除
    2. 未到家呢,條路仲有排行有排跌,不過跌得多,冇咁痛同冇再咁易中招便是 XD

      刪除
  2. 最緊要係冇咁易中招!XD

    回覆刪除