2012年7月21日 星期六

文化差異?

今早大仔去考音樂試,考完試仲未夠鐘上普通話堂,我地就去左麥當當食早餐。

大仔最鐘意食通粉,所以點了個扭扭粉早餐比佢。小朋友見到食物都係心急的,不顧 d 湯仲係好熱就食,當然係燙到佢個咀仔啦。工人A好緊張,即時幫佢將 d 扭扭粉「畢」落個蓋度攤凍。本來係一件好普通的事,但係被菲菲制止。第一,小朋友要學識食飯的禮儀,不要狼吞虎嚥。第二,在進食時不應把食物「畢」黎「畢」去,太沒儀態了。但係印尼人的文化係沒有「儀態」呢回事,佢完全冇理會我的制止,仲繼續「畢」,因為怕小朋友再燙咀。(請一個好工人最嘔血的地方就係佢會縱壞我個仔!)。雖然菲菲唔係出身名門望族,但係對用餐禮儀都有一定的堅持,唔可以因為食麥當當而變得「粗野」。習慣係培養出黎的,無論食咩都要注意個人儀態。於是菲菲走去問服務員要左個裝粟米用的小膠碟比大仔「畢」起 d 扭扭粉,因為「畢」落個蓋度會倒瀉呀!工人A完全冇考慮到呢點。

大仔始終係一個小朋友,食唔哂一份早餐,我就叫工人A把剩下的食物打包帶回家。工人A覺得把如此少量的食物帶走,好似好寒酸咁,不過佢敵不過我嚴厲的眼神都照做了。浪費食物在菲菲眼中是罪大惡極的行為,但係屋企人係農民的工人A似乎對食物並不在乎,常常浪費食物。

每個人都會愛面子,在菲菲的尺度,食飯要得體才是有「面子」的行為。食飯係最常有的社交活動,連食飯都攪到一團糟,真係好失禮!但在工人A的角度,如何去食一餐飯係不重要,但係帶走食剩的食物就令佢覺得很丟面。

菲菲不敢講大家的文化不同,太過以偏蓋全了。但係,我未見過食得有儀態的印傭。

沒有留言:

張貼留言