2013年8月12日 星期一

體驗痛苦

晚飯時,大仔扭計要食通粉,我話晚上係食飯,早餐先至會食通粉,叫佢乖乖埋位食飯。大仔聽罷就開始喊,一邊喊一邊扭要食通粉。

工人A見大少扭計,就好言相向,想氹佢唔好喊,話改天再食通粉云云。工人B一向鐘意同工人A唱反調,就話大少做咩扭計,似係準備出言責難。未等佢再講落去,就叫停2個亞姐。之後我當無事發生一樣,著細仔同細女叫人食飯 (開餐前指定動作),之後我都開始食飯,冇理到大少仲扭緊計。

我唔理佢唔係因為我冷漠,係等佢喊夠,同埋知道喊完都係冇通粉食 (扭計唔成功)之後,就會乖乖食飯。無論氹定係鬧,佢都會繼續喊,直到對方肯屈服為止。我係佢亞娘,又點會唔知佢脾性?果然不出我所料,十分鐘左右佢就收聲,之後問工人姐姐要毛巾去抹眼淚。

工人A拿了毛巾,我叫佢要同姐姐講唔該,大少唔肯講。工人A就恐嚇佢,話唔講唔該就唔比毛巾佢。看似係教緊大少要有禮貌,但係佢唔明咁樣只會令大少再喊過,白白浪費我呢十分鐘的沉默。於是我又要叫停工人,再請大少同姐姐講唔該。最終大少都肯講,抹乾眼淚就開始食飯,仲食到好津津有味。

呢件係每天教仔眾多小事中的其中一件,點解會咁無聊寫出黎呢?只係想同大家分享一下,教仔,唔一定要氹或要鬧,沉默都係一個方法。

扭計的小朋友,就係要引起別人關注,從而滿足自己的需要。無論你比咩反應,佢都有本事食住上,再黎一輪角力,絕對係勞民傷財兼浪費時間。大人覺得很吃力,小朋友亦沒有得著。沉默,即係唔比反應。在沒有對手的情況下,只要情緒發洩過後就會回復平靜。只要佢平靜了,就會做回正軌的事,亦知道扭計係冇效果的。

事後,我沒有和他檢討。因為他愛面子,扭完計冇人理已經好冇面,事後仲要比人秋後算賬,大人都無地自容啦,何況係細路。我傾向用「體驗式」的方法去令小朋友自己明白事理,從不會「苦口婆心」咁做黑白天鵝。道理講就口響,聽唔入耳果度弊呢。但係佢親身體驗過,感受過之後,呢個道理就會成為佢自己的資產。佢會覺得呢個道理佢佢自己認同、接受和願意執行的,不是因為父母的意願而夾硬去遷就。要培育小朋友的心智和思考能力,係要佢適當地受少少苦,佢地先至會領略到。

2 則留言:

  1. 谢谢分享,孩子最近比较爱哭,除了威迫利诱我也接近技穷,你的方法很值得我参考。

    回覆刪除
    回覆
    1. 希望這個方法對你的孩子有效~ ^^

      刪除