2013年8月11日 星期日

被銷售經驗分享

今日帶大仔去上專注力訓練課,訓練中心無啦啦話同我個仔做英文能力評估,既然唔駛錢就梗係做啦。呢個世上冇免費午餐的,菲菲心知肚明,做完評估之後一定有野 sell。

呢個英文評估,其實係一本 workbook,頭三份一係認圖片同連線,係一般K2生的範圍。中段係串字,係九龍塘幼稚園的程度,我仔當然唔識。後段係理解整句句子,明顯係國際學校的內容。我個仔係讀一般幼稚園,當然只係識得做頭三份一。

做完評估之後,有位導師黎同我講解評估結果。依照結果,我個仔只係做到三份之一,好似好嚇人。不過菲菲心中明白,呢份題目係經過精心設計,如不睇清楚,好易以為自己個仔英文好唔掂。

導師同我講解完之後見我冇咩反應,見佢有D亂左陣腳,講野開始口窒窒。可能其他家長一見個小朋友「成績」如此不濟,會表現得好緊張,就會中正導師的下懷,比佢 sell 到要買一套英語課程。講返個導師,見我冇反應,又拎另一本練習比我睇,話呢D係小一程度,問我識唔識。好衰唔衰我又識喎,佢更加無從入手,話題兜黎兜去都唔知佢講乜。

然後佢又拎左一大堆 flash card 比我,話點樣教小朋友學英文云云。我話家中有好多呢D野,不過全部都要抽時間同小朋友做,我D仔女係返全日班,放學返黎做完學校功課,又要做補習班功課,之後仲要睇中英文故事書,已經好 full,仲點抽時間出黎玩呢D野?唔通我要完全剝削小朋友的私人遊戲時間?同埋我知道知識好重要,不過情緒健康仲緊要,每日返學放學做功課,完全冇玩樂時間,根本就唔健康。言下之意,我唔係怪獸,我唔會只著重學業而忽略小朋友的心智發展。

講到呢度,導師投降,唯有放我走。

根據以上銷售例子,呢位導師做漏了一個很重要的部份,就係 fact finding。佢冇問過我滿唔滿意小朋友的英文程度,平時點同小朋友溫習英文,對小朋友的學業有咩期望等等。佢完全唔知我對小朋友學業的睇法和教育方法就急住要 sell,相信只有怪獸和英文程度不濟的家長才會比佢 sell 到。我知亞仔英文程度係咩水平,亦知佢有咩不足。不過最大問題係,要我在家另外抽時間去訓練佢就做唔到。人人都係得24小時,唔可能咩都去到盡,只可以在各種需要上找平衡點。

如要成功銷售服務,必定要令到客人認為有需要才行。世上好的東西何其多,就算有咁多錢都冇咁多時間去消化。「需要」這個 term 又好玄,可以係實際上的需要,亦可以係心理上的需要。舉個例,係女人都要用手袋,呢個係實際需要。但係名牌手袋就超出了「實際」的範疇,係心理需要。如果客人沒有這個心理需要,或銷售人員未能引起客人的心理需要,客人就不會花幾萬元去買個手袋。

英語課程亦然,香港地學英文係必需,但學到有幾高深就係「心理需要」大過「實際需要」。冇人知道呢套英文課程會唔會令小朋友英文科拿100分,但部份家長會認為有呢D課程 back up,小朋友的英文就會「勝人一籌」。「勝人一籌」這回事,就係心理需要。就算家長願意使用英語課程,幻想自己有時間同心機去陪太子讀英文,都要貨比三家,看看究竟邊一套課程會更有用。但係呢次被銷售經驗中,我睇唔到呢套課程有咩獨特之處,所以係一個不合格的銷售過程。

銷售同打仗一樣,要「知己知彼」才會百戰百勝。連客戶係咩背景同心態都未知就盲目亂 sell,只會增加踫壁的機會。在戰場中的銷售人員們,希望呢個小小分享可以比到少少 hints 你地,有助增加成功機會!

2 則留言:

  1. 之前去了旅行,所以少来光顾。

    其实我觉得现在的父母非常看重英语而忽略中文是本末倒置。搞到现在很多年轻人英文不怎么好,普通话更差,然后广东话一堆懒音。可悲。

    放松点,香港学校(尤其是英文学校)的课程只要跟得上的话,孩子的英语水平差极有限。最重要是有机会运用,才不会忘掉。

    回覆刪除
  2. 完全同意!如果冇機會用,學左都會唔記得。

    我是香港的少數民族,亞仔2歲就開始比佢學普通話,反而4歲先至去補英文。始終我地係中國人,冇理由連中文都講唔掂。

    回覆刪除