2012年8月23日 星期四

管理基本功

菲菲有一個習慣,凡事都喜歡做一個簡單純計,尤其係公事,呢D係做管理層最基本的功夫。菲菲大學時 STAT 好似剛剛合格,其實算不上識得做咩統計分析,但係簡單的平均數、最高、最低、季節性等都一定識 (呢D好似小學生都識… 哈哈!)。

管理層其實有咩做呢?如果管理層只係負責坐響辦公室嘆冷氣就好了,咁我以往 (以及將來) 都唔駛做得咁辛苦。做管理層的,唔係一味手指指老點人做野就攪掂,如果係咁簡單,老細就唔會出高D人工去請一個「紅綠燈」返黎啦,點人做野有邊個唔識?響安排人手去完成工作之前,最基本要瞭解各員工的工作能力、優點缺點、工作的難度和時限、公司有甚麼資源等等,才可以做到一個合適的工作分配。在工作未完成之前,要跟貼進度,從中解決問題,才可以確保工作可以在限期內準確完成。

要瞭解以上種種,唔係單靠估計、直覺或人事關係,係要掌握一些數據才可以作出評估。管理層都有老細,工作完成不了責無旁貸,唔係推卸責任話D下屬做唔到野就可以推得一乾二淨。做亞頭的,唔係要落手落腳幫下屬做細節工作,而係要懂得睇住成個過程,識得防範於未燃。人唔係機器,會累、會有爭拗、會有情緒,管理層唔可以一味下達命令而不考慮以上因素。有時做亞頭要兼埋社工果份,要鼓勵和協調才可以減少因以上人事因素而導致達不到工作目標。

菲菲係跑數出身,做左好多年前線,好瞭解前線人員的苦與樂,對於勉勵前線員工都有一些心得。他們的表現可以好好,亦可以好差,要視乎員工的心理狀態。如果有同事情緒不穩,而公司又有緊迫的目標需要達成,就要鼓勵其他員工「團隊化」,因為同儕間的影響力遠比亞頭高。做亞頭既不斷迫佢交數,最終只會流失員工,有時甚至有連鎖反應,成班手足一齊走,咁樣仲大鑊過交唔到數。

當同事狀態好時,就要鼓勵他們發揮「個人主義」,突破自己的成績。咁可以令同事之間產生競爭心態,係提升公司業績和個人能力的好時候。最重要係「好天斬埋落雨柴」,儲定「彈藥」來平衡成績欠理想的日子,在年結時可以達到年終目標。

管理層要識收放自如,知咩時侯要攻,咩時候要守。咁樣先至可以留得住班手足,亦可以做得到公司的要求。不久的將來,菲菲快要重返職場,而家為自己做定心理準備,在新的工作有更好的表現。

2 則留言:

  1. 你一定會做得好好的!你快要重返職場,我好開心呀,又可以聽下你分享工作嘅野,好心急吖菲菲姐!哈哈...

    回覆刪除
  2. 多謝捧場先!三年的師奶生活就快劃上休止符,真係有D唔捨得呢!

    回覆刪除