2013年4月28日 星期日

英文

菲菲的好友,都有一位正在上K2的兒子。她和我的兒子,從兩歲開始就係同班同學,大家又住在附近,時常約出來遊玩,又交流下湊仔心得。我們的兒子都快要面對升小一的問題,因為我有三個小孩,如果三個都讀私校,加埋補習呀、課外活動呀、學校捐款呀、親子遊學呀等等開支,係一筆好龐大的數目,所以我一直都只會諗大抽獎,完全冇諗過報私校。但朋友只有一粒仔,佢就打算幫個仔報私校。

昨天有一間私校攪開放日,朋友約埋我一齊去。雖然唔諗住考姐,都可以去參觀下吖嘛,所以我抱住去玩的心情,帶埋小朋友去觀摩下。私校果然好識得 marketing,在場所有學生都說得一口流利英語。當我地想問路時,學生都係以英語對答。我的朋友平時比較少用英文,每到問路或問活動詳情時,都係我去問。其實睇佢的表情,我估佢都唔係好明學生們答左佢D咩。學校簡介又係全英文,表演又係英文,到處都係英文,唔知以為自己去左旅行。我朋友好想知簡介講D咩,又唔敢問我 (因為內容都幾長篇),最衰我個女又扭計,我唔得閒幫佢聽,所以簡介完畢都唔知講左乜… XD

之後同朋友食飯,閒談中佢不斷講佢個仔而家同鬼佬單對單學英文,又學珠心算,又拉小提琴,仲有幾樣都唔記得係咩,總之一星期七日都有野學。我個仔只係最基本的普通話、英文同數學,但我覺得已經好忙,如果學足七日我真係頂唔住。講起學英文,學校每2星期都會派一本英文故事書比小朋友,由家長導讀,再由老師評分。評分分三級︰Excellent,Very Good 和 Fair。朋友好自豪咁話佢個仔成日都攞 Very Good,間唔中仲有 Excellent 添呀!我個仔冇 1 on 1 Native English Teacher 都次次攞 Excellent,我諗我可以唔駛同個仔報呢D野了~ 

我知道原因既,唔係我個仔特別叻,而係我真係每天都比心機去同個仔讀本故事書。而家佢唔單止好快識讀本書,仲會執佢發音、聲調,好似朗誦咁,當然次次都 Excellent 啦!朋友平時好少教個仔讀學校的書,因為佢覺得學校程度太低。不過,朗讀故事書都係「學校成績」的一部份,佢時常忽略校內的功課,會唔會拉低左個仔的分數呢?而家求學真係求分數GA,學校的功課都處理唔好,仲要學咁多野,似乎係本末倒置喎。

再講深一層,菲菲有好多英文底子不好的朋友,佢地為仔女報多種英語課程,其實係想彌補自己心理上的缺失,同小朋友的能力和實際需要並沒有太大關係。我都希望小孩入一間英文小學,但我更希望身為龍的傳人,都要打好中文底子。時代不同了,北望神州係必然事實,不要只重英文而忘了中文和普通話都是很重要呀!

4 則留言:

  1. 突然睇到想起一個youtube,應該系Hermes CEO 話“這個世界上基本所有skill sets或語言都能夠學會,所以我請人只會從這個人的性格考慮”。有時真的在想香港的家長們是否太緊張skills而忽略了characters 的發展? I really wonder.

    回覆刪除
    回覆
    1. 香港的教育制度係好有問題,求學不單止要求分數,仲要求學生識好多「技能」,例如︰音樂 (彈琴和拉小提琴不入流,要學其他所謂冷門樂器才算)、運動 (游水、打籃球呢D不用講,劍擊、冰曲會好D)、或是表演藝術 (唱歌要入名合唱團、跳拉丁舞之類)… 但係對品德係冇要求的!

      好多家長忙於應付如此刁鑽的「要求」,仲邊度有心機同時間真係教小朋友如何做人呢?

      我情願多D時間同小朋友溝通,都唔會花時間學埋咁多其實係冇用既技能。

      刪除
  2. 今時今日,中文唔好已經唔夠,未來就更加!
    其實我覺得,課外活動最緊要精而唔係多,學樣個小朋友最鍾意嘅,效果自然好,亦會“找到自己”。
    我個仔而家中二,樂器“獨沽一味”係“唔算數“的鋼琴,皆因係佢自己堅持學嘅摯愛,所以我地冇理”計唔計“!
    雖然如此,阿仔入咗一間教學上好寬鬆下的”傳統名校“,我冇”吹谷“佢,但學校氣分好,佢自然會找到自己,分別加入咗佢自己揀嘅課外活動包括中英文的 debate society (希望入埋 school debate team,嚟緊的 interschool debate tournament 佢好似有份出賽),同埋 drama club,佢唔太鍾意運動,冇參加 sports team,但加埋練琴,已經好忙。。。
    我深信,比個仔自己揀,效果一定最好!

    回覆刪除
    回覆
    1. 同意呀!課外活動一定會比佢自己揀,唔想拉牛上樹,大家都辛苦都唔知為乜~

      刪除