2014年10月9日 星期四

小朋友爭玩具

小朋友爭玩具,爭電視睇,父母會如何處理?

菲菲三個孩子還年幼,佢地幾乎每日都有嘢爭。有時真的很想要所以爭,有時係為啖氣,人爭我又爭唔好蝕底。無論佢地為乜而爭都好,我都只會用一個辦法去處理,就係叫佢地自己協調一個大家都認同的方案。

個方案係乜唔重要,最重要係大家必須尊重各人的意見和利益,大家都要有適當讓步,同埋大家都願意遵守協定了的規則。

孻女才三歲,知道咩叫和而不同,爭取之餘亦要顧人感受。她懂得爭取不一定要硬搶,往往軟功更為有效。當她嗲下兩個亞哥,哥哥們點都讓佢幾分。

細仔四歲,上有亞哥,下有妹妹,夾在中間其實最冇籌碼。但他精於看時勢,如知道暫時不夠 power,會暫時放下自己的欲望,改做別的事情。到大家都不爭了,就可以從容不迫地做返自己想做的事。

大仔六歲,上了小學明顯成熟了,在爭拗時會第一時間出來主持大局,讓大家盡快解決問題。如果佢都有份爭,我先出手,提醒佢作為大哥的責任,佢就會主動提出解決辦法,和細佬妹商量。

三個小孩性格不同,處事方式不同。但在家中彼此尊重,不會因爭拗而傷感情,這才是一家人。

3 則留言:

  1. 只有半姊仲係相差15年的我真係冇諗過要爭, 所以童年至大人都冇乜上面提及兄弟商量協調, 估計敵我情況的實戰能力, 蠢到加零一!😄😄😄

    回覆刪除
    回覆
    1. 我自己都有2個弟妹,但當我們有紛爭時,永遠是我錯。在父母的角度裡,一定是我這大家姐帶壞細佬妹。死貓食多了,就明白紛爭不全是兄姊的責任。

      刪除
    2. 我自己都有2個弟妹,但當我們有紛爭時,永遠是我錯。在父母的角度裡,一定是我這大家姐帶壞細佬妹。死貓食多了,就明白紛爭不全是兄姊的責任。

      刪除