2012年9月27日 星期四

你會選蠢人定係懶人?

蠢人和懶人,係管理層和老細最唔想見到的人。不幸的是,世上聰明和勤快的人不多,所以我們要學懂點去處理呢D普羅大眾,令公司可以維持正常運作。

友人話,蠢人和懶人,基於「兩害取其輕」的理論,會情願用一個「懶人」都唔想用一個「蠢人」。懶人最多都係唔做野,但係蠢人會做錯野。唔做野可以搵人補位,做錯野要搵人甚至係自己補鑊,當然唔想請蠢人啦!但係我們必須要面對一個好殘酷的現實,不單止係90後,其實任何年齡階層都存在蠢人和懶人,作為管理層的根本避無可避。既然要硬食,不如諗下點哽好過啦。

單單提高自己EQ去屈就,只係斬腳趾避沙蟲的方法,即係唔夠積極。要積極處理佢地,先要搵出蠢和懶的原因,再對症下藥方為上策。

蠢有兩大原因,第一係佢天資有限,真係講極都唔明。呢一類你唔好對佢有期望,咁就唔會失望。不要安排複雜的工作給呢類人,只要安排每天如是的例行公事比佢地就可以了。佢地做到退休都瞭解唔到佢究竟做緊D咩,只知道返工做哂老細「柯打」的工作,月尾就會有糧出。呢類人最適合做刻板的工作,佢地唔會有怨言,亦好樂意去做,因為佢地會做得好好!

第二類蠢人唔係真蠢,係「不懂」。每個人的家庭和工作背景都不同,有D我地以為係「常識」的事,原來佢地係唔識的。唔識唔係罪,唔識就教到識,只要肯比D耐性,一個看似好蠢的人都可以做出成績。當然教的過程係好痛苦,佢地會以為自己識,又或者覺得我地煩,大家千萬不要灰心,因為你炒左佢請過另一個都係咁上下質地,到頭來只有令自己更痛苦。應付呢一類蠢人,係有一段磨合期的,只要捱得過,就會有個好幫手。

至於懶人,大致上都分兩類,第一類係欠缺推動力所以懶。欠缺推動力,一係來自本身冇目標感或冇責任心,一係佢在工作中搵唔到滿足感,所以選擇 hea 住做。呢類人係比較鞋攪的,要為佢建立目標、責任心或其他內元素之前,先要建立互信的關係。佢地唔信公司會比機會,就唔會對工作負責,更不會為事業定下目標。至於佢點先至肯相信公司,定係佢捱唔捱到在被炒之前大徹大悟,就好睇管理層有幾願意花心機去同呢類人建立關係了。當然,遘到頑石時都要平衡付出與收獲,如果付出的心力只可以換取少少回報 (即係佢就算全心全意做足一百分,對公司的利益都影響不大的話),就有商榷餘地。始終大家都係打份工,唔一定要幫人教埋仔或者付出埋自己的私人時間去招呼一D當你係傻仔的人。

呢類懶人都以為自己已經為公司付出好大努力,以為自己已經做得好好,但係公司依然諸多挑剔,繼而產生不信任公司的負面情緒。同佢地硬併即係等收辭職信,對事情毫無幫助。要處理佢地,要循序漸進,不可操之過急。慢慢加工作量和責任,由小目標和小滿足感慢慢提升上去,佢地先至掌握到工作的節奏,漸漸就可以對公司產生信任和願意付出努力了。

第二類懶人就係工作效率較高,早早已完成工作所以有時間去懶。如果公司有呢類人出現,管理職就責無旁貸了。只要比多D野佢做,自然解決到所謂「懶」的問題。

菲菲初出道時,管理層係唔會教仔咁教,做到就留低,做唔到就OUT。但係現今社會轉變了,唔好用返以前果套黎管現今的打工仔。時移世易,根本不可以比較。我地係木人巷出身的,工作係打拼慣的,但係年輕一代唔係捱出來,係寵出來的。所以我地要管好佢地,在手法上都要有些調節,才配合到「市場需要」。

不要再糾纏甚麼「兩害取其輕」了,係時候深化自己的管理手法,好好瞭解和掌握自己的下屬吧!

4 則留言:

  1. 經過你分析以後,我總結自己為第二類蠢人+半個懶人,沒救了 T_T

    回覆刪除
    回覆
    1. 後知後覺仲有得救,不知不覺就真係冇得救了。哈哈!

      刪除
  2. 看完上述分析,我覺得我係第二類蠢人。唉。我好想自己醒小小,唉。我理解能力真是好差。

    回覆刪除
  3. 甘如果我奶奶系第一種懶人,我又可以點做呢?

    回覆刪除