2012年9月25日 星期二

奇遇

菲菲的朋友早前簽了一條美容產品線做總代理,據她形容此產品的理念獨特而且效用顯著。友人的本業並非美容業,對美容市場毫無概念,又因為菲菲之前在美容院做時係負責選產品,所以她邀請菲菲去試一試產品的功效。其實菲菲心中有盤算,如果呢隻產品真係咁堅,我會考慮簽呢隻產品的香港代理黎做。

一般做美容產品代理都好重視產品示範,因為客戶們 (即係美容院老細) 都不輕易試產品。要試清楚功效係要將整套產品試上面喎,美容業都係靠面口搵食的行業,如果新產品導致皮膚有咩問題,點做生意呀?就算我而家唔係做緊美容院,但係呢個係美容業的共識,產品示範係一個好重要的環節。

當我去到朋友公司時,朋友將我交左比佢幾位同事「照顧」之後就去做其他事。本來都唔係好重要,但係我見呢個兩個皮膚差勁的女士加一位中年男士的組合,心中暗暗打左個突。未訓上美容床已對產品的信心打了折扣,不過既然答應左朋友,就必定要摒除偏見,試左先至算。

她的同事們好熱情叫我訓上床準備,但係我對呢套美容產品完全未瞭解,唔駛咁心急呀?講解下先都得掛?既然佢地唔講,我就問︰「你地會準備同我做D咩產品呢?」美容師︰「你放心啦,我地會幫你做GA勒。」聽左呢句,先至係最唔放心!連同我做D咩都講唔出,唔係呀?由我訓上美容床的一刻開始,果位中年男士一直在旁邊工作,即係我做緊 facial 時有個男士和我共處一室!呢條麻甩佬好似係佢地上司,唔知佢係想監督定係點,雖然冇出過一粒聲,但係全程冇離開過呢間房,令人感到不安穩,咁我又點可以放鬆地試產品?

到洗面時,我再問︰「你地會同我做咩產品呀?」美容師︰「我地會幫你做個水份面膜。」當時真係想即時落床,有冇攪錯呀?我係專登黎試下呢套產品的威力,你同我做水份面膜?係你唔識美容定係侮辱緊我呀?但係當時菲菲比面朋友無發難,唯有改變策略,再問︰「呢套產品有咩理念GA?」正常黎講,呢個問題係引導佢地大肆炫耀套產品有幾勁,但係佢地三人全部啞哂!菲菲好似問左個好難解答的問題一樣,攪到佢地好尷尬。(乜做產品示範之前冇熟讀產品理念咩?太離譜了!)。之後美容師結結巴巴吐了幾句,大致意思係某某教授研發,可以令肌膚回復青春之類的「行貨」。呢D說話電視廣告都大把啦,算係咩賣點呀?不過菲菲知佢地程度太低,就問返D白痴問題︰「咁我肌齡似幾多歲呀?」其實我係想搵D容易回答的問題去緩和佢地尷尬的氣氛,點知佢地連呢句「行貨」都唔識答,仲發我難渣話呢D野係冇得答的。

當時氣氛好緊張,菲菲塊面響佢手上,唯有封口不再問,由得佢地做完個水份面膜,快D離開現場就算勒。好不容易終於捱完呢次「產品示範」,果條麻甩佬走黎「follow up」,問我做完有冇改善。我答︰「老實講真係冇喎。」麻甩佬唔忿氣︰「唔係呀,洗完面之後都白左啦!」(我心想︰用咩洗面產品洗完都會白左ga啦!我未聽過有產品洗完面會唔白喎!廢話!)菲菲真係不屑同一條麻甩佬討論美容功效,完全唔理佢就走出去搵我朋友。

朋友問我套產品掂唔掂。菲菲問左一句︰「你話唔話到事GA?」言下之意係「如果你話唔到事就唔好浪費大家時間啦」。我從未做過一次咁爛的產品示範,唔知呢套野有幾勁,唔知咩背景咩理念,只係見識左水份面膜!

間公司係朋友的父母開的,「試」完產品之後見到朋友的媽媽,伯母好關心隻產品好唔好,我唯有將整個過程講比佢知,伯母聽完之後都唔知點比反應我。佢問可以點改善,我叫佢地去美容展睇下其他供應商點 sell 客先,之後再講啦。佢地班員工咁既程度,同市場基本標準相差太遙遠了,我真係唔識比意見,因為全程所有細節都係有問題的,點講得哂!

到而家我都唔明,點解會搵條麻甩佬黎 sell 美容產品 ga?見到都倒胃口,同「靚」呢個字完全拉不上關係,點可以在呢行搵食呀?祝我的朋友好運!

2 則留言:

  1. 好有趣,我有家人都是開美容行業的。所以睇你個blog就知道原來他們有這麼多辛酸經歷。其實我最唔明點解會有個男人共處一室lor=.=

    回覆刪除
    回覆
    1. 我都唔明… 我的總結係︰成件事係錯哂!冇一個環節係合理的!XD

      刪除