2012年9月19日 星期三

因瞭解而分手

九月下旬,所有學校適應活動都完滿結束了,菲菲的生活要重新編排,相信我都適應了新的生活節奏。

年多前我和老公都投資了一盤小生意,呢盤生意有很多合黟人,我們只是投資性質,很少過問生意上的事。在這年多以來,都知道生意出了不少問題,很多股東都努力挽救,但最近因為一些法律問題需要考慮結業。老實講,我地投資的數目不大,亦不熟呢一行,只係比面性質支持朋友,生意好與壞我地都不抱太大期望。但係一講到要結束生意,有好多平時冇乜點理會的股東都忽然活躍起來,又要問罪,又要查數,又要查文件等等,鬧得很不愉快。

有些股東是打工仔,佢地投資呢盤生意係寄望有朝一日唔駛睇老細面色,可以坐響度收錢。相信好多做緊老細的讀者都知道,做生意係辛苦過打工N倍,如果純粹因為唔想睇人面色而做生意,似乎唔係一個好充份的理由。做生意要睇更多人的面色,人地放左工可以關人忍事,做老細的仲要為盤生意諸多思量,唔好以為做老細好過瘾,心力少D都頂唔住。

當菲菲知道呢盤生意快將玩完時,心中冇咩大感覺。冰封三尺非一日之寒,由開業到而家究竟發生左D咩事菲菲都略有所聞。做生意遇到問題係平常事,不過當中最大的關鍵係管理不善,完全冇一個可以話到事的人去定方向和策略,有問題只懂頭痛醫頭,腳痛醫腳,對問題的徵結一無所知,又點可以令盤生意企得穩?更加唔好講賺錢,唔駛再注資已經偷笑。呢年多以黎我地已經注資左2次,每次注資的錢只足夠應付眼前的問題,再有其他情況出現就攪唔掂。而管理層方面只懂提出問題,卻不懂提出長遠解決方案。在這樣的情況下,菲菲睇唔到呢盤生意會有咩生機。

結束其實係一件好事,好讓眾多發「老細夢」的人醒覺,知道做生意唔係你一言我一語就事成。發起人冇能力去 handle 咁多股東,又冇能力去處理困局,早D結束對大家都好。

對於菲菲來說又學到D咩呢?就係唔好再做好心「支持」朋友攪生意了,免傷和氣亦不要浪費大家的時間和心機。

2 則留言:

  1. 我同中學的好友們都諗緊挾份做生意,初步有 idea,但未實行,因為我地唔想因財失義,重喺度諗緊啲 ground rules,例如唔同角色的任務,silent investor 同落手落腳做果啲點計,重有就係就算盤生意順風順水的話,有人想 exit 又點計丶點做。我地基本上全部人都明白,世界上係冇 free lunch 嘅,做任何生意都有賠本的風險,如果想有咗一個小型投資就“唔駛做”,呢種心態合作唔到呢!

    回覆刪除
  2. 合作做生意比搵好老公仲要難…

    呢盤生意我抱住支持朋友的態度,冇任何期望,所以要執都冇感覺。但真係有人對做生意持過份樂觀的態度,呢次對佢地算係上左寶貴一課啦。

    回覆刪除