2016年9月6日 星期二

街坊專家

昨日在某媽媽群組見到有人話服用香薰油,跟住就有其他媽媽急不及待話:「我睇過報導,香薰油係唔食得喎!」。之後一大群人你一言我一語咁,好快就講到嗰位媽媽收咗皮。大家彷彿是聖人,正在努力拯救世界咁。

報導?係咩報導同係邊個寫㗎?詳細內容係點㗎?似乎無從稽考。

香薰呢家嘢,我只懂皮毛。我知有啲係可以服用的,但我冇研究香薰咁多年,在腦海中完全抓不到任何記憶。不過重點唔係香薰食唔食得,重點係太多人睇咗啲唔知咩報導就扮專家,到處危言聳聽。

又例如營養學,食維他命 C 可以提高抵抗力,這是基礎常識。至於維他命 C 有咩類別,在甚麼情況下吸收或排出,在甚麼情況下要攝取幾多份量,有幾多人會去採討?

有一次我的小朋友初起感冒,我就用多次少量的方式比維他命 C 佢地食,係 supplement 嗰種,唔係沖水出氣泡嗰種。食咗一日,訓醒一覺就精神爽利上學去。有人質疑我點解唔帶佢地去睇醫生,有人話我比太多維他命 C 會生腎石云云。經過嗰一次,我明白無知就好似自殺式炸彈咁,要迫人攪炒。

我唔想比較西醫和營養學,因各有所長根本無得比。但在小病時我係採用營養學的方法,因為我學過,所以識用。食幾多維他命 C 先會生腎石?我可以講,飲幾多水同飲咩水先係關鍵!

太多人看了冰山一角的報導就以為自己睇緊研究報告。而且多數呢類報導都係出自讀新聞系的記者,並唔係讀營養學的學者。大家的專業範疇都唔同,對於我黎講同睇娛樂新聞冇分別,都係得啖笑。

做健康產業的朋友們,快啲好好教育下啲家長吧,可以拯救到好多小朋友㗎!

沒有留言:

張貼留言