2014年7月24日 星期四

最難教的是…

菲菲的教育界朋友和我分享過,在學校入面,最難教的不是甚麼問題兒童或成績學生,而係家長。家長之中最難攪的不是咩都唔理果種 (老師其實最鐘意呢類家家長,哈哈!),而係咩都關佢事,咩都要攪學校的家長。

現在的「家校合作」,已經演變成「家長迫學校合作」。如果校方有咩安排令到家長不滿,可以嘈到上校長度,迫令學校讓步,去切合他們孩子的需求。天呀!而家咩世界呀?學校作為一個作育英才的場所,是教育下一代的聖地,為何會比班唔識教育為何物的怪獸侵佔了?

以下有幾件發生在我個仔學校的例證︰

例證一
學校為學生安排影學生相,搵了專業攝影師來學校,打哂燈 set 哂場咁為小朋友影。到睇相辦時,有部份家長認為攝影師影得佢位寶貝唔靚,要求學校安排重影。好在最後都冇,如果唔係校長以後仲有大把野要「重做」。

例證二︰
有家長認為學校安排得太少時間去綵排畢業禮,校方就加多一節綵排時間,家長又話綵排得太密,咁即係想點呀?

例證三︰
亞仔間學校係 happy school,程度唔深功課又少。有好多家長投訴程度太低,於是校長在高班加強學術訓練,班家長又話深到小朋友追唔切。咁難服侍,不如叫佢地自己制訂課程啦。

仲有好多,不能盡錄。如果易地而處,當你係老師校長,面對呢 D 要求時,又會點處理呢?

現在的父母太兇狠,學校唔順佢地意思就嘈。但學校面對咁多家長,可以遷就就幾多個?我地細個讀書時,平時做功課、默書、測驗、考試、課外活動等等,學校叫你做乜就照做,邊有咁多亞之亞咗,邊會有人嘈到去校長度?

我諗需要接受教育的,除了小朋友之外,仲有呢班所謂家長。要學懂咩叫對尊重、體諒和合作,知道學校係一個崇高的地方。教育係一個專業,請不要用「顧客永遠是對的」的那一套去對待教育工作者。你的孩子是寶貝,難道別人的孩子是草嗎?苛索別人來滿足自己,又是甚麼身教?

家長們,共勉之!

沒有留言:

張貼留言