2013年9月3日 星期二

適應新環境

今日孻女開學,開始踏入她人生的新階段。

學校好體貼的,有為期兩星期的「新生適應期」。首一星期由家長陪同上學,第二星期就開始自己上堂。因為係全日制,所以係每日加長少少時間,令小朋友可以慢慢適應學校生活。我三個小朋友都係讀同一間學校,今次係我第三個「新生適應期」。

今年的N班好特別,清一色係舊家長,即係所有小朋友都有兄姊在此就讀。既然係舊家長,對學校的運作當然好熟悉。今早回校時,小朋友都好快換完鞋,乖乖在學校門口排好隊等開門。當校長出黎諗住睇下我地攪成點之際,見到個個都準備好哂,都覺得好讚嘆。

反而今年學校來了幾位新老師和新主任,她們對學校的運作仍在摸索階段,對新生適應期的流程不太熟悉,見到她們都是戰戰兢兢的。我地呢班「老鬼」在每一個環節都應付自如,減輕了老師要控制場面的壓力。之後有老師同我傾計,話︰「D小朋友好叻喎,識唱哂 D 兒歌既?」。我答︰「之前亞哥響屋企日唱夜唱,聽得多自然識唱啦。」。事實上唔單止我個女,其他小朋友都識唱仲識做埋動作,明顯係響屋企睇得多啦。

當小朋友都在玩大肌肉活動時 (即係玩滑梯,打下波呢 D 跑來跑去的活動),完全冇家長踏入地墊一步,大家都在外圍睇住就算。就算小朋友互有踫撞,都唔會跑埋去幫拖,因為我地清楚呢個環節係咩環境,不需要貼身保護咁緊張。今次可算係一個幾輕鬆的新生適應期。

新老師們個個都好緊張,當小朋友有踫撞時就會睇下我地咩反應。我地當然係冇咩特別反應啦。我地只係協助小朋友適應學校生活,唔係黎幫佢地出頭。之後大把日子撞黎撞去啦,下下都咁緊張,幾時緊張到 K3 呀?我們的悠閒和老師的緊張,形成了一個有趣的對比。

究竟係老師幫小朋友適應學生生活丫?定係我地呢班舊家長幫老師適應新工作環境呢?哈哈!新老師和小朋友們,你地都要加油呀!大家都盡快適應新環境吧!

沒有留言:

張貼留言