2014年5月2日 星期五

銷售小貼士 - 隨意講

今日心血來潮,想講下銷售。隨心分享下 D 小貼士啦,希望你地認為有用。


貼士一︰客人的分類
好耐之前,當菲菲仲係做緊前線銷售時,有位師兄分享佢的個人經驗比我知。佢話︰「客可以分兩種,一種係好客,一種係麻煩客。好客會好快幫你買野,麻煩客唔會即時幫你買野… 」(下刪一萬字)

當時我諗︰「師兄,講野唔好用個肺,諗野唔好用 seafood 丫!」。乜客係咁分既咩?你識唔識賣野 ga?

於不同的立場,客戶的分頖都會不同。可以跟地域、收入、教育程度、工作性質等等各種方式去劃分,但唔會分咩係「好客」,咩係「麻煩客」。如果你覺得個客「麻煩」,原因只有幾個︰

1. 你唔瞭解客人
2. 客人唔知你講咩
3. 你根本搵錯客戶群

綜合以上三點,得出一個結論。如果你覺得客人有問題,有問題的不是客人,係銷售人員本身,都唔知自己做緊乜。


貼士二︰瞭解客人
客人有絕對的選擇權,佢買與不買,除左取決於佢是否是你的適合對象之外,最大因素係銷售人員本身對客戶有幾掌握。唔好講到懶深,簡單 d 講,你要注意以下幾點︰

1. 你要搵的客戶群有咩特性 (唔好講你賣的東西係人都適合,呢 d 係你老細昆你的說話。就算真係全人類都合用,你都要知咩人用咩方式去切入。)
2. 你的目標客戶群在哪
3 佢地會從咩角度去分析你所銷售的東西
4 佢地缺乏咩資訊,所以仍未購買
5 佢地缺乏咩動力,所以仲未購買
6 佢地會聽得明 d 咩,同埋聽唔明 d 咩

客人口中的「無時間」、「無錢」同「無興趣」,全因佢地未知道價值何在。而價值呢樣野係因人而異。每個人的價值觀都不一樣,但根基都是一樣︰重要的事較有價值。換句說話,客人唔知你賣緊的東西,對佢有幾重要。如果攪唔清楚客人的價值觀,你點講都係對牛彈琴。


貼士三︰點 sell
以前有老細教過 selling by FEAR,即係嚇到個客嘔白泡,如果你唔買個天會塌下來。這方法在 closing 時或許有用,但當客人清醒時,就會發現自己好似比人呃了。到時,冇左張單又唔定,比人唱十年又唔定。所以呢個方法我唔會主力用,只會在開場時稍為用少少,比客人有思索的空間,等佢願意去思考時,才用較正面的方法 (Selling by motivation) 去繼續。咁樣客人會認為你係幫佢解決問題,對你信任會大增。

至於點樣去平衡 sell fear 和 motivation,係要從經驗中累積的。銷售好比一個故事,有起承轉合,全程只用單一手法,只係一部銷售機器,中就中,唔中就下一位,徙增自己工作壓力和心理壓力。

**********

後記︰講住咁多先,下次諗到咩再講。如果你對某 D 貼士想瞭解多 D,請留言啦。



4 則留言:

  1. 关于第二点,了解客户,如果客户在沟通他们的需要之前就一开口问价格,该如何应付?

    话说在下两周前去到一家银行推销我们的软件。该软件是比较有弹性,可以根据客户的要求调教和修改,但价格会因此有所分别。

    开会气氛一直很好,该银行很多未来用家都很有兴趣发问了很多有建设性的问题。但结论是我们还是要做一个model去引起他们的共鸣,(当然不是免费的午餐),但说到这里话事的那个人就要求先拿到cost estimate然后才决定要不要做这个model.

    不知道客户对软件需要多少调整和修改,我们不能给他们一个准确的cost estimate, 尤其是公司规矩,cost estimate是硬的,不能随便更改。但如果不给他们一个cost estimate, 银行根本没有兴趣继续谈。

    现在的方案是先推销给他们花一点点小钱去做一个model, 如果以后决定要这个软件,做model的钱免费。

    我想大概了解有没有更好的解决办法去应付下次类似的情况?

    先谢谢你的时间和帮忙

    回覆刪除
    回覆
    1. 在 B2B 世界,冇錯好多野都係比 company policy 所限制,買賣雙方亦然。在 IT 界尤甚 (我在97年做過 Vendor,唔知而家我 D 諗法過時未 ^^:)

      在客戶的立場,如果 vendor 冇 cost estimation,佢地係冇可能作出任何決定的。在這裡,做 vendor 的就要估計客戶的需要再加大少少去做一個 estimation,留空間比自己討價還價。如果一開始就比一個細銀碼,客戶就會由呢個銀碼開始向你討價,即係你想佢再比多過呢個價錢係有難度 (難不代表不可能,但大家都不想為一單deal 花無謂精力)。

      免費服務係要比,要視乎客戶本身係咩作風。如對方公司係比較隨和的,比少少當係拉關係,當然係冇咩大問題。如對方公司作風係好 harsh 的,比左就返唔到轉頭,以後有排白做。所以送服務之前要衡量一下商業風險。

      希望對你有點幫助吧。

      刪除
  2. 谢谢你的意见。做生意的手法全世界都是一样,讨价还价。细节上的分别是挪威的独市生意比较多。我们公司是挪威最大的科技公司。很多系统要么就是买我们的,要么自己找人开发,成本以倍数计。所以只要问题不大,都会倾向于买我们的。至于讨价还价,还是有空间,一般是我们的软件包括什么,以后的维护费用,这些都能谈。

    其实这次如果是我拍板,我可以给一个风险比较低的估价,但因为刚升上去,很多决定权不在我手,而头头不太了解产品而不愿意冒险,所以现在只好推销一个前期项目去调查他们的需要。如果最后客户买了产品,前期项目就免费,要不然那个钱起码可以抵消之前的开销。

    回覆刪除