2013年6月11日 星期二

點解要做 sales?

估唔到菲菲的一篇舊文章 Cold Call 皇后係咁受歡迎,有好幾位網友睇完之後 send email 比我討論有關做 cold call 的情況。菲菲先謝過大家厚愛,我很樂意為大家分享這些趣事。

菲菲很想提供適合的意見去幫助新入行的 sales,但發現很多sales原來不擅於「陳述」。先唔好講深入的銷售技巧,有條理地陳述一件事、產品或服務係最最最基本的要求。

所有事情、產品、服務等等,都會有一個起因或根源,隨著這個根源,會有概念上或實質上的「發展」,有「發展」就會引伸出一些結果,這是「陳述」中最基本的三部曲。菲菲看到的,就是大家都集中在「結果」上,對「根源」和「發展」隻字不提,哪我又怎可以對症下藥呢?

同樣地,要銷售一個項目,都要瞭解它的根源、發展和結果,才可以帶出第四點「影響」。而這「影響」就是客人為甚麼要購買的原因!

銷售世界,話簡單又得,話容易又得。為甚麼有人會覺得好困難呢?首先要問問自己,係唔係真係咁鐘意 sell 野先。如果唔鐘意,都唔緊要,又有冇一個好迫切的原因,令係非做 sales 不可呢?如果又冇,咁要考慮清楚係唔係入錯行。

世上絕大部份「生意」,都需要 sales 去拓展業務。有些人好叻 sell 有實質形態的產品,有些人好叻 sell 著重概念和感受的服務。在選擇入邊一類行業之前,要攪清楚自己邊樣叻d。很多新入行的 sales 都不知道自己強項在哪裡,就白白浪費了寶貴的光陰。

有些行業提供高佣金低 (或沒有) 底薪,看似好吸引,好有可能發圍搵大錢。當然,做到數就係,做唔到數就連生活都成問題。這類行業一般都很渴求有新客,如果 sales 本身客源不夠,就要超乎常人地勤力和堅定,才可以找到足夠客源去賺取佣金。如果不夠勤力或不夠堅定,就要考慮清楚是不是要換另一個行業了。

要知道如何去做一個 sales,先要知道自己點解要做 sales。唔做 sales 做第二行得唔得。到你知道自己點解一定要做 sales 之後,一些所謂的困難就會不存在了。

2 則留言:

  1. 關於你的「陳述」獲益良多!可否再寫一篇文是深度分析關於sales topic? 謝謝!

    回覆刪除