2015年10月14日 星期三

孩子愛閱讀

我的孩子們都愛閱讀,最近讀小學二年級的大仔愛上研究成語,粗略估計佢識得約一百則成語,當中有一半佢係記得典故和歷史背景的。細仔五歲,在大哥的薰陶下,都記得幾十則成語,大部分都懂得運用。

我不是炫耀孩子有幾叻,我相信佢英文水平比某些幼稚園生還要弱,哈哈!重點係,點解佢除了功課和默測考之外仲有閒情逸致去研究成語呢?

幸運地,大哥讀的小學係 happy school,課程編排跟足教科書,從不越級挑戰。一週有2天的下午沒有學科,學校安排了不同的興趣活動讓小朋友輕鬆一下。功課在區內算少,默書測驗也不算緊迫。所以孩子在晚上有空閒時間可以做自己喜歡的事,逕自從書本和網上研究起成語來。

在現今香港教育制度下,絕大部分小學生都背負沈重的學業壓力。學校不斷加功課,家長又怕「蝕底」狂谷小朋友,令大家都過著就快窒息的瘋狂生活。這種生活方式最少要持續六年,想起都教人心寒 。

學習係要講興趣的,唔係夾硬塞啲知識入腦袋就叫做學習。大人返工 OT 得多都想唔撈啦,可憐小朋友返學冇得唔讀。請問係邊個話「求學不是求分數」㗎?咁又有有邊間學校係唔計分呢?哈哈!無言……

Happy school 呢家嘢又係世紀矛盾。家長們又想冇功課壓力,但又想小朋友入讀學術水平高的學校,似乎冇乜可能吧。要 happy 就要在學術上作出取捨,如真係怕輸在起跑線就唔好怨辛苦,這是常識吧!

言歸正傳,因為我仔讀的是 happy school,所以學術水平不高。但在他的世界裡,除了返學放學做功課之外,仲可以玩、睇電視、睇自己鐘意的書、思考一下他的人生哲理 (即係發白日夢 XD)、做下家務,仲可以幫忙跟下細佬妹的功課,係一個比較平衡的生活模式 。我想,這樣的生活模式較容易持續吧!

知識這事兒,不需急於一時的。只要有興趣,就會自己去探求。如果真的冇興趣也不是世界末日吧。何必為爭一日之長短而磨掉大家的意志呢?事實上,有幾多家長真正願意放棄「起跑線」而尋回自我呢?我想當中也有不少掙扎吧。

2015年10月10日 星期六

公園見聞

今日帶小朋友到附近公園玩,天氣清爽,十分舒服。

當孩子們玩緊時,突然聽到一個約五、六歲的小孩大叫:「爺爺!爺爺!你去邊呀?」。他的爺爺正在離開公園,同小孩講:「我去廁所呀,你響度玩吖。」。雖然公園係小朋友地頭,但點都唔會放心到留低個孫自己玩掛?

另一邊,我看到一個小女孩在公園赤足狂奔,冇錯,係赤足呀!留意多佢一陣,發現帶佢黎的係一位女長者,唔知係婆婆定嫲嫲。但點都好,點可以由得小朋友在公園赤足?小朋友腳板仲好嫩,好易受傷吧?

又另一邊有位女長者帶住兩個孫黎玩,一個係會跑會跳的小男孩,另一個係大概一歲的 BB。小男孩和 BB 都坐在公園的滑梯旁玩電芯。坐在滑梯旁已夠危險了,會被其他小朋友撞到,仲要玩電芯,我真係呆了。啲電芯仲要係女長者提供,用腳踢比 BB 玩,極度不可思議!

可能我係怪獸家長,對小朋友太呵護,所以接受唔到老一輩如此湊孫的方式。我慶幸沒有叫老人家幫忙過一天,免得佢地吃力不討好時,我又會心存怨恨。