2015年5月22日 星期五

兵行險著

呢幾日我抱恙在家,發覺工人 B 有異樣。平日佢好醒目,我未講佢都知我想要乜,但呢幾日佢心神彷彿,又不時同家人傾電話,所以我估佢屋企出咗啲事。
佢屋企確係有啲事,不過唔係咩生死存亡的事,係佢的兩個女兒不受管教的問題。呢啲情況好常見,工人千里迢迢來打工,根本不可能親自教育子女,往往用錢和物質去滿足他們,當係彌補失去的母愛。但為了生活,他們似乎別無選擇。
工人的女兒們有幾反叛先不說,她在印尼還有其他家人,但她的家人一遇到管教問題就打電話比佢,要佢解決。之前我已經教育過工人,如果佢黎香港負責搵錢,家人就要幫忙管教。佢一個人冇可能又在香港搵錢又要兼顧印尼的家事吧?經過多年的教育,她的家人總算可以幫到一點忙,令佢可以專注工作。
這幾天,佢兩個女各有各反叛,攪到佢家人一頭煙,又打黎香港求救。今次工人顯得有啲失控,不斷做錯嘢之餘又喊哂咁,完全亂哂陣腳。我叫佢冷靜叫咗幾次都停唔到,不斷哭哭啼啼要生要死咁。佢繼續咁落去都唔係辦法,於是我狠狼地拍檯講:「既然你屋企人攪唔掂,我聽日即刻買張機票比你返印尼攪掂佢!」。
唔單止工人嘛親,連我老公都窒一窒。當時工人仲繼續喊,我講完就走入房冇理佢。其實,我係出最後通牒比佢,如果佢仲未令家人有能力自行處理家事,就唔好搵錢返老家攬住一齊喊啦。
看似好無情,其實我係肉赤佢。佢長時間見唔到啲女,做媽媽的會好受嗎?每當家人來電都係數落佢啲女有幾唔聽話,佢會不心痛嗎?
換一個角度睇,工人寧願忍痛都要搵錢養活成家人,她的家人不是有責任幫忙管教她的孩子嗎?直接啲講,食佢嘅住佢嘅但唔肯幫佢管教小朋友,仲不停數佢啲女有幾衰,係咩所為?
最終我的威脅有效了,佢屋企人怕佢冇咗份工,忽然間所有問題都解決到了。唉!好言相勸聽唔入耳,係要迫人抓爛塊面。
其實,如果佢真係走返老家我好大鑊的,佢真係好幫得手。兼且我另一個工人快完約返印尼了,如果佢走埋後果都好嚴重。但我都夠薑兇佢,因為我知佢底線,冇咗份工佢地全家下個月即刻冇飯開,佢風險比我大,所以我有本錢 show 佢 hand。
但只此一次,下次就無效了。希望佢屋企人生性啦!

2015年5月18日 星期一

比賽

我的細仔有學普通話,久唔久都會去參加下朗誦比賽。平時聽佢講普通話,發音不太標準,有很多懶音,面對人群會好緊張,好明顯去比賽只係志在參與,訓練下自信心,求其有張證書比佢影下相開心下就算。

昨日細仔又有比賽,平時我係唔會通知其他人,但今次巧合地有親戚知道了,發了一段錄音來「鼓勵」佢,希望佢得到冠軍云云。可能一般人都會咁樣鼓勵小孩,不過我不認同。每個人最需要戰勝的,並不是其他人,而是自己。冠軍並不是甚麼鼓勵,反而是一種壓力,一種會毀掉人的壓力。

每次比賽,都抱著擴闊視野的心態去參加,才會有真正的得著和真正的成長。獎項只是錦上添花,不要太重視得失,你得到的才會越多。

我有此諗法,並不是我從未得過獎,所以諗呢啲嘢黎安慰自己。獎項只是一個時段的肯定,一場比賽完結後,另一場立即就開始了。這是一個沒完沒了的競賽,一時之高下又何足掛齒?

收到親戚的錄音之後,我細仔都回覆了「唔一定要攞冠軍㗎,咁樣比賽先會開心!」。Dearest son, I am proud of you!

2015年5月2日 星期六

增廣見聞

昨日幼稚園有舊生活動,大仔和一班幼稚園同學又再聚首。無見幾個月,個個都明顯長大了,連我都增廣見聞了。

有位小男孩走來同我講咗句:「死八婆」,我唔肯定佢真係罵我,定係覺得呢句說話好得意,所以當係同我玩。我即時同佢媽媽講,佢媽媽好輕描淡寫咁答:「上咗小學係咁㗎啦,啲高年班都成日講啦。」。

言下之意,你即係認為個仔隨意罵人死八婆都冇問題,係我大驚小怪。同埋既然學校啲哥哥姐姐都係咁啦,佢學識講呢啲說話純屬正常。

我明白小朋友有時係唔識分邊啲係好榜樣邊啲係壞習慣,但作為父母都唔好好引導小孩去分辨是非,仲默許佢繼續發展壞習慣,我真係無法認同呢種做法。

算啦,人地個仔做咩我理唔到,既然唔認同佢地就少見為妙啦。