2014年7月26日 星期六

笑話

昨晚和老公的中學同學飯聚,當中有朋友的女兒升中一獲派第一志願,當然要恭喜下佢地啦。席間另外有朋友講起,有家長因為小朋友獲派第二志願而不開心,急著要叩門。聽罷覺得都幾好笑,第二志願都唔差啦,唔一定要派第一先至可以接受呀?

點知呢 D 都仲未算勁,有獲派第一志願的家長都感到不滿。唔係呀?已經派第一志願比你,仲有咩唔開心呀?原來家長們在選校時沒有把最勁的學校放第一志願,覺得自己好似蝕底了。真係無奇不有,咁都有得不滿,無言!

2014年7月24日 星期四

最難教的是…

菲菲的教育界朋友和我分享過,在學校入面,最難教的不是甚麼問題兒童或成績學生,而係家長。家長之中最難攪的不是咩都唔理果種 (老師其實最鐘意呢類家家長,哈哈!),而係咩都關佢事,咩都要攪學校的家長。

現在的「家校合作」,已經演變成「家長迫學校合作」。如果校方有咩安排令到家長不滿,可以嘈到上校長度,迫令學校讓步,去切合他們孩子的需求。天呀!而家咩世界呀?學校作為一個作育英才的場所,是教育下一代的聖地,為何會比班唔識教育為何物的怪獸侵佔了?

以下有幾件發生在我個仔學校的例證︰

例證一
學校為學生安排影學生相,搵了專業攝影師來學校,打哂燈 set 哂場咁為小朋友影。到睇相辦時,有部份家長認為攝影師影得佢位寶貝唔靚,要求學校安排重影。好在最後都冇,如果唔係校長以後仲有大把野要「重做」。

例證二︰
有家長認為學校安排得太少時間去綵排畢業禮,校方就加多一節綵排時間,家長又話綵排得太密,咁即係想點呀?

例證三︰
亞仔間學校係 happy school,程度唔深功課又少。有好多家長投訴程度太低,於是校長在高班加強學術訓練,班家長又話深到小朋友追唔切。咁難服侍,不如叫佢地自己制訂課程啦。

仲有好多,不能盡錄。如果易地而處,當你係老師校長,面對呢 D 要求時,又會點處理呢?

現在的父母太兇狠,學校唔順佢地意思就嘈。但學校面對咁多家長,可以遷就就幾多個?我地細個讀書時,平時做功課、默書、測驗、考試、課外活動等等,學校叫你做乜就照做,邊有咁多亞之亞咗,邊會有人嘈到去校長度?

我諗需要接受教育的,除了小朋友之外,仲有呢班所謂家長。要學懂咩叫對尊重、體諒和合作,知道學校係一個崇高的地方。教育係一個專業,請不要用「顧客永遠是對的」的那一套去對待教育工作者。你的孩子是寶貝,難道別人的孩子是草嗎?苛索別人來滿足自己,又是甚麼身教?

家長們,共勉之!

2014年7月14日 星期一

女兒受傷了

星期五晚我和老公出街食下飯拍下拖,一返到屋企,工人面青青同我講亞女整親隻眼流血。當時嚇到心都離哂,老公即時走去睇下,看似係皮外傷。老公哄亞女玩,觀察佢狀況,我就問清潔究竟發生咩事。

我有 2 個工人,在傍晚時份我講明一定要有一個工人睇住班細路,尤其係我外出的時候。如果佢地睇住都玩成咁,只好怪我我小朋友太頑皮。而事實上,有一個工人在洗碗,而另一個負責看管小孩的工人就無啦啦自己走左入廁所,又唔通知另一個工人,於是班小朋友就處於無人看管狀態。就響呢個時候,亞女同細仔追逐,在廚房的工人聽到「嘭」一聲之後衝出黎,見到亞女受傷大哭。而廁所裡的工人仲未肯出黎。亞女眼角滲血,嚇到魂飛魄散。不久我地就返到,負責看管小孩的工人驚慌地坐在地上,唔敢講野。

當時心中係極之有氣,但都冇狠狠地鬧佢,只係同佢講︰「已經係第二次勒,係唔係每次都要出事你先至唔會自己走入廁所唔出聲呀?」。佢不斷道歉,但又有咩用?佢出年完約,到時唔會續佢就算。始終我經常晚上有事要外出,點都要有人睇實班細路。佢地仲細,我忍多\佢一年咁多啦。

老公睇左亞女一陣,應該係皮外傷,冇再流血,但眼肚腫了。我個心好疼,雖然佢係頑皮,但如果有人在場,點都會制止到。當時心中暗付,呢排除左必要的情況,晚上都係唔好出去了,真係信佢唔過。同亞女玩左一陣,就叫亞女早 D 訓啦。當晚心中忐忑,好夜先至睡得著。

翌日起床,工人話亞女眼角仲有血水滲出,嚇到我立刻帶亞女去急症室。星期六的急症室迫滿了人,我估要等好耐先至有得睇。咁我就打電話去搵睇開的醫生,講明係眼晴受傷都話要收工,叫我下午四點半再去。我實在唔想等,就搵老公救求。不久我收到一個學生來電,話可以找她的視光師朋友看看。其實搵視光師並不是我的即時解決辦法,而呢位學生係有學順勢療法的,我即管問下佢有冇時間幫我睇下。真好彩,佢好快就過黎同我個女睇,

幸好真係皮外傷,佢開了一個療劑,飲了一次,眼部已不再滲血,腫亦慢慢消了。今天星期日,一起床去睇亞女,情況好轉得好快,我諗食埋今日一劑,明天應該會冇事。

我一向都不太 buy 西醫的一套,不過講到受傷,就一定會去搵西醫。今次事件,令我對西醫更加沒有信心,去公營醫院就迫爆咁多人,搵私家醫生又話要收工,等佢地救命真係大鑊。好在我都認識好多不同種類的醫師,不需要依賴西醫。早排我的小朋友染上手足口病,中醫和西醫都話藥只係減輕病情,不是甚麼治療。只有學順勢療法的朋友可以肯定地比到解決方法我。我同小朋友試過,不需 2 日,手足口病真的痊癒了。

事實上有好多不同的療法都比西醫有效果,點解小朋友有病,一定要去睇西醫?


2014年7月10日 星期四

夜深人靜時百無聊賴的我在胡思亂想

晚上 3 個小孩都睡覺了,老公有工作仍未回家,正好有點私人時間做下自己野。

早 2 個月前報讀了一個簡短的 Human Design 課程,內容是很吸引的,奈何導師的筆記實在太難明,彷彿把整篇英文放上 Google Translate 翻譯成中文就派比我地咁。每隻中文字我都識,但文法錯哂兼詞彙怪相,實在冇辦法理解。所以呢個月我幾乎晚晚都在把一本睇唔明的中文筆記,翻譯成為睇得明的筆記。雖然很有趣,但今晚想休息一下,所以想搵 D 輕鬆 D 既野睇下。

煲左陣 You Tube,睇左陣面書,仍然感到百無聊賴,唯有走返黎自己個 blog 度寫下野。

以前我好鐘意玩面書,但覺得面書太可怕了,就算只係 post 一張生活照,都會唔知點解攪出好多風波。呢排我都冇再在面書發表甚麼,有時連留言都唔敢,當自己消失左算數。有想講既野,都係留返響度講好勒,起碼認識我的人 (除左我老公之外) 係唔知我有寫 blog 的。在網上世界黎講,呢度係最安全了。

學校的風波表面上是平息了,但我心中仲有條刺,近排沒有去學校亦沒有接觸任何家長,希望事情可以快些淡化。但大仔在學校似乎出現了點問題,有部份同學唔同佢玩,佢好唔開心。我心中知道點解,但大人的事,點解要攪到去小朋友度呢?我唯有叫佢搵其他同學玩啦,始終一班有咁多同學,唔會全班同學都杯葛佢掛?

同做教育界的朋友講起我的遭遇,佢第一句就問︰「攪你果 D 係港燦呀?」。原來老師們好唔鐘意呢類自以為是又聲大大的香港家長。佢地會成日因為雞毛蒜皮的事鬧到翩天覆地,完全破壞了校園的和諧。聽罷,我心中有點點安慰之餘,亦為日後的家長歲月而擔心。往後的小學和中學,我都要擔當家長的角色 (希望大學時唔需要咩家校合作啦,讀大學要學識自立啦!),仲要面對呢 D 「港燦」家長,我都唔知幾時會踩親佢地條尾,又比人拎出黎批鬥,實在好煩厭。

亦和另一位火星朋友傾過,佢好攪笑咁叫我睇多 D 港劇,先至明白現在 D 人諗咩。佢話我完全唔接觸地球文化,又點同地球人相處呢?哈哈哈!係我錯,冇入鄉隨俗,我要好好反省一下!講完笑,佢認真地講叫我小心選擇朋友,明知同佢地唔同channel 就無謂勉強自己啦。

寫到呢度,老公回家了,胡思亂想完畢,又要開工做公司野了。

2014年7月5日 星期六

叩門後記

上篇文章提到,小兒派位不理想,菲菲和亞仔奔波了差不多一個月,幸運之神瞄了我地一眼,終於在6月30日收到電話,我地叩門成功了!收到電話的一刻,即時放下心頭大石,彷彿整個月的壓力都釋放出來了。

我地叩到的,不是甚麼名校,都係一般的小學,但已經比起獲派的那一間好得多了。

亞仔有好多同學仔都派得不理想,整個六月家長們見面時都係關心叩門情況。據我瞭解,大約只有三份一的小朋友叩門成功,其他的小朋友仍在等待中。

菲菲有位家長朋友算是最熟稔,我地 2 個仔由 playgroup 開始已是同學,住得又近,成日都會出黎玩。佢個仔獲派一間二線小學,朋友完全不能接受,到處叩門,希望佢個仔可以叩到一線學校。佢每日都問我亞仔叩門叩成點,又勸我不要買書買校服,直至八月中真係冇 offer 才去買云云。

佢每天的「慰問」,原來不是朋友間的互相關懷。當佢知道我個仔叩到學校時,佢既態度就即時 180 度轉變。本來約好的活動,求其作個理由取消了。過了 2 天,發生了一件對我來說好震撼的糾紛。一班家長無啦啦走黎指責我,言詞惡毒無理,我完全唔知發生咩事,唯有向學校求助。事情最後是解決了,在解決的過程中,我知道就係我呢位「好友」做的好事,刻意擺我上檯,煽動一班激進家長黎攻擊我。

我個仔同佢唔同校網,我叩到門唔會影響到佢,唔駛玩到咁大呀?好在菲菲仲有少少 EQ 同 AQ,2 日之間就拆得掂呢單野。但係我就一夜成名,臭名遠播,我估以後 D 家長見到我都會兜路行。不過唔緊要啦,我呢 D 火星人,真係冇辦法同地球人做朋友,睇下幾時有錢,就搭火箭回火星吧。

比朋友出賣,我已不是第一次。算啦,如果出賣了我佢會感到開心的話,我當做一個善功德啦。我已經不會去計較誰是誰非,反正人人都認為自己的對的,根本沒有討論的空間。

既然叩門成功,我就專注同亞仔準備返小學的事務,其他人和事,你地自己慢慢玩啦。